Varför BH till barn? 2012/03/22

Jag har funderat lite varför man har bh egentligen. De anledningar jag kan komma på är : För att stödja om man har stora, för att man inte vill att bröstvårtorna ska synas genom tröjan (varför man egentligen ska bry sig om det, men många gör det), för att vissa tycker det är sexigt (fast vill man vara sexig för en kille så tror jag i alla fall att det är onödigt, för han vill antagligen bara se de naturliga brösten som finns under).

Sen undrar jag, om nu det jag nämnt ovan är anledningarna (eller om någon annan kan komma på någon annan anledning) varför finns det bh:ar till barn? Har de bröst? Nej. Deras bröstvårtor syns knappt och skulle de göra det så borde ingen bry sig eftersom det är ett barn. Och det finns väl ingen vettig människa som vill att ens barn ska uppfattas som sexig? Och barnet själv borde inte heller tycka att det är viktigt att se sexig ut. Och gör dem det så är det ett problem man borde ta tag i.

Bara något som jag tänkte på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0