Hallå! 2012/03/14

Heeeej!!!

Jag fick lust att blogga igen. Min plan är att börja satsa lite mer igen. Skriva oftare och lägga upp bilder och så, men så säger jag ju alltid så vi får väl se :P.

Måste skaffa mig en bra kamera, inte bara för bloggen (vore ju rätt onödigt med tanke på att jag kommer av mig så ofta) utan mest för att kunna ta massa bilder sen när karatekid (jag kallar honom så för att han börjat sparka som en tokig därinne) kommer. Skulle också vilja ha en filmkamera, men det är två dyra grejer så får väl välja en till att börja med.

Idag har jag ätit frukost (fil och mackor med mjukost) , surfat runt på nätet, lagat lunch (hemgjorda köttbullar som mamma gjorde igår, gräddsås som jag gjorde själv från grunden och kokt potatis. Namnam!) och gjort pizzasallad (som kanske inte går att äta idag eftersom det måste dra ett tag). Vet inte riktigt vad jag ska göra resten av dagen, borde städa rummet. Jag törs inte ens säga när jag städade sist. Det är dock lite svårt eftersom att jag har ont i höfter/rygg/bäcken pga foglossning. Fast man kan ju inte sluta leva för det (Ja, jag vet att det finns de som har så ont att de faktiskt inte kan göra något, men så illa är det inte för mig än). Graviditet är ingen sjukdom. Jag har beställt ett bälte (som ska hålla emot höfterna när man gör aktiva saker så man inte får så ont) som kom igår. Så jag får väl prova det :)

Karatekid verkar inte ha vaknat än, fast han brukar vakna runt när jag har ätit lunch så han sätter nog snart igång. Eller så är han trött, för igår kväll/natt höll han på sparka riktigt ordentligt. Sådär hårt så man tydligt kände det från utsidan. Det är så typiskt, för när pojkvännen eller familjen känner så är han alltid lugn, eller sparkar på ett sätt så det bara är jag som känner det.

Har äntligen börjat hända lite grejer på jobbsökarfronten! Var på möte igår på arbetsförmedlingen och nu verkar det som jag ska få den hjälp jag behöver och har väntat ca ett år på. Så vi får väl se vad det blir av det. Det är ju inte direkt mycket tid jag har på mig, men jag hoppas jag får något jag kan gå tillbaka till sen efter mammaledigheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0