Smarrig lax!

Idag gjorde jag supergod lax, som jag är rätt stolt över eftersom jag hittade på det själv :P!
 
Till 4 laxfiléer hade jag : ca 3dl creme fraische, skal och juice från 1 lime, rätt mycket dill, 1 tsk dijonsenap, salt och peppar. Till det hade jag blomkålsmos (det har dock inte jag hittat på). Jag hade 1 blomkålshuvud som jag delade i buketter och kokade ca 6 min, sedan mixade jag blomkålen så slät det gick med mixerstav, hade i två stora klickar smör, ca 1,5dl grädde, salt och peppar. Det blev ca 4-5 portioner.
Supergott och mättande! Lchf vänligt och var hyffsat snabbt och enkelt. Och godkänt av sambon som hatar fisk :).
Tyvärr tog jag ingen bild :(.
Någon som vet om blomkål blir dåligt fort om man sparar det? Sambon hade för sig att han hört något sådant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0