Jobb? 2011/06/30

Haha såhär gör jag alltid med bloggen :P! Jag bestämmer mig för att starta en ny och så säger jag att jag ska bli bättre på att skriva och så skriver jag inget på typ ett halvår, att jag aldrig lär mig :). Jaja vi får väl se hur det blir nu iaf.

Praktiken är slut sedan maj, det gick bra (trots några svackor) och det kändes tråkigt att sluta. Nu är jag arbetslös och det känns ganska hopplöst. Specielt som jag  inte är en vanlig arbetssökande (pga diagnos). Det innebär att jag slipper intervjuer och jobbiga telefonsamtal,vilket är bra, men också att jag måste börja söka ett jobb genom att praktisera där i några månader först. Iofs tror jag att det kan vara bra också på ett sätt, för då lär sig arbetsgivaren hur jag funkar och jag lär mig arbetet. Så jag ska skriva en lista på företag och vad jag skulle kunna tänka mig att göra inom det företaget och ett telefon nr. Förslag någon? Har till augusti på mig.

Den här veckan har jag vart och hjälpt dem på min praktikplats (typ jobbat) och igår var jag på möte hos arbetsförmedlingen. Idag frågade de om jag ville "jobba" igen, men det kändes för mycket. Fast egentligen känns det som jag borde säga ja, för jag sitter ändå här och har inget att göra. Och så är jag rädd att de inte ska fråga igen bara för jag sa nej nu. Fast sen om man tänker igen, så har jag faktiskt en diagnos, och det ÄR jobbigt för mig att åka fram och tillbaka, särskillt med kort varsel. Så jag är i min fulla rätt att säga nej, men har lite ångest för det iaf.

Jag orkar inte rabbla upp allt som hänt sen sist faktiskt, för det har gått så lång tid, men om någon läser och undrar något så är det bara att fråga så kan jag berätta om det i ett annat inlägg, eller svara på annat sätt. Och som sagt, ge gärna tips på företag och saker man kan jobba med!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0